Tuesday, June 1, 2010

Industri Muzik dan Kematian Michael Jackson

Mengapa kali ini tentang Michael Jackson? Kerana saya tidak mahu anda hanya mengenali Michael Jackson sebagai seorang yang sekadar suka menari dan menyanyi sahaja kerana beliau lebih daripada itu. Tidak ramai yang begitu mengenali Michael Jackson di akhir hayatnya kerana kita secara realitinya leka dihidangkan dengan lagu-lagu sampah di radio dan berita-berita tahi lembu di kaca TV.

Kali ini saya akan membawa pembaca bijaksana sekalian menonton siri terkini video dokumentari yang mendedahkan kepada kita tentang realiti Industri Muzik yang kini bermaharajalela menguasai dunia dan yang lebih penting, dalang di sebalik kematian Michael Jackson. Siri video yang ke-9 ini sememangnya saya nantikan lebih kurang 2 minggu, kerana siri-siri sebelumnya meninggalkan saya dalam keadaan mencemaskan.

Siri yang bertajuk THE MUSIC INDUSTRY EXPOSED kali ini menampilkan sedutan video temubual (yang mungkin kita terlepas pandang) daripada orang yang mengenali dengan rapat Michael Jackson di akhir hayatnya iaitu kakak, abang, anak dan ibu kepada beliau. Sejujurnya, siri kali ini agak menyentuh hati..

Penghargaan kepada Farhan Khan dan selamat menonton!



Sila ke SINI untuk menonton siri-siri video yang terdahulu.












These are what you've been eating before.

2 comments:

  1. Lagu sekarang memang sampah!!

    gua tak tengok video, maaf..

    ReplyDelete
  2. Sang Harima,
    manusia mmg suka buat sampah..
    radio pon pandai buat sampah skg.

    ReplyDelete