Wednesday, June 23, 2010

7 Recent Videos in My Favorites List

All my favorite videos can be viewed at kamerarosak's channel.

Aku kebiasaannya akan tekan butang "favorite" pada video yang aku tengok kat youtube bila aku rasa video tu aku akan ulang dan ulang dan ulang dan ulang dan ulang dan ulang dan ulang dan...

1. Deftones - Diamond Eyes [Live]


Album Deftones, Diamond Eyes (2010) memang membuatkan aku teruja. Lagu ni 1st time dirakam secara pro-shoot kalau tak silaplah dan aku sekali lagi sangat teruja!

P.S: Cepat gila Chino (vokalis) kurus.



2. Alice in Chains - Got Me Wrong [Live]

"Got Me Wrong" lagu lama Alice in Chains dan lagu favorite aku. Video diambil oleh salah sorang penonton semasa tour Black Gives Way to Blue. Sepatutnya lagu dimulakan dengan suara berhantu Layne tetapi diambil alih oleh Jerry. Jerry menyanyi dengan begitu menghiburkan dan William juga menggoreng gitar karannya dgn begitu baik. PADU!


3. Space Gambus Experiment feat. A.Samad Said - Di Bawah Bintang Mengerdip

Aku ada bercerita pasal video ni kat SINI.


4. Break of Reality - Welcome Home [Live]

Lagu asal oleh Coheed & Cambria dalam album Good Apollo One (2005). Break of Reality menterjemahkan lagu ni dengan gaya mereka. Aku takjub! Sekadar bermain di tepi jalan dengan berbekalkan cello dan percussion. Depa buat jalan tu macam bapak depa punya!


5. Bentara - Master Jedi


Bentara ialah ex-guitarist Langsuyr. Dalam blog dia, Bentara ada cakap, "Semua instrumen dalam rekoding ni aku yang buat termasuklah vokal (aku tau, suara tak sedap tapi takkan nak suruh Halim BROTHERS nyanyi kot? Mahal kena bayar tu)".

Bila dia buat lagu Master Jedi, aku terus suka. Lagu ni bercerita pasal Star Wars IV, V dan VI. Aku memang layan cerita Star Wars nih tambah2 Bentara yang buat lagu. Havoc & Chaos!


6. Noxshi - Mesh Voyeurist [Music Video]

Video pertama Noxshi, sebelum ni aku memang follow dengan vokalis ni punya projek solo iaitu Yoriyos untuk album Bury My Heart At Wounded Knee (2007). Muzik Yoriyos ala folk music macam Neil Young, Bob Dylan dan Cat Stevens tapi untuk Noxshi dia bermain sebagai sebuah band yang lengkap.

Muzik Noxshi boleh dikategorikan sebagai progressive rock atau psychedelic rock ala Jimi Hendrix, Pink Floyd dan The Doors. Sememangnya mendapat perhatian aku untuk masa yang akan datang biarpun setahun jagung.


7. Soundgarden - Beyond the Wheel [Live]

Reunion selepas 13 tahun, ini adalah hadiah paling istimewa aku dapat untuk tahun 2010. Soundgarden menggunakan nama Nudedragons untuk secret reunion concert nih. Untuk itu, rakaman ini menjadi sesuatu yang tercatat dalam sejarah muzik dan akan dikenang sampai bila-bila buat peminatnya.

2 comments: