Saturday, January 27, 2018

Peter Murphy Live Toronto 1987


Beberapa hari lepas, ada peminat Peter Murphy bertanyakan kepada aku kalau-kalau aku ada menyimpan rakaman konsert Peter Murphy semasa awal karier solo beliau dalam tahun 80-an. Memandangkan aku baru jumpa satu rakaman penuh konsert tahun 1987, aku pun muat naik semua lagu-lagunya di YouTube. Audio sahaja. Kualiti agak bagus. Tak tahulah siapa yang rakam. Apa yang pasti, rakamannya berasal daripada siaran radio.   


Live Toronto 1987 (Full Concert)

Setlist:
1. Blue Heart 00:00 2. The Light Pours Out of Me 04:26 3. God Sends 07:49 4. She's in Parties 14:30 5. Secrets 19:10 6. The Answer Is Clear 24:09 7. Never Man 29:37 8. Should the World Fail to Fall Apart 36:00 9. Tale of the Tongue 39:29 10. Kick in the Eye 43:28
11. Final Solution 48:12

Konsert ini adalah daripada jelajah album sulung beliau, Should the World Fail to Fall Apart. Album yang jarang aku dengar. Namun, persembahan mantap oleh Peter Murphy dan kumpulan pemuziknya, The Hundred Men benar-benar membangkitkan minat untuk aku mendengar semula album tersebut. 11 lagu menjadi pilihan di Toronto, Kanada. Dua daripadanya iaitu "She's in Parties" dan "Kick in the Eye" ialah lagu kumpulan lama beliau, Bauhaus. Aku juga muat naik secara berasingan lagu "The Light Pours Out of Me" dan "Tale of the Tounge" dengan memasukkan rakaman video yang ada supaya memberi sedikit gambaran mengenai konsert beliau itu. Seperkara lagi, aku dapati pada hujung lagu "Tale of the Tounge", beliau menjerit dan mengulang-ulang lafaz Basmalah. 

Light Pours Out of Me (Live Toronto 1987)

Tale of the Tongue (Live Toronto 1987)

2 comments:

  1. first time dengar... aku suka anggap diri aku music lover. Aku ok je dengar lagu2 yang kau share di sini. Drummer ribut.

    ReplyDelete